Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Kenos nya reklam

Publicerad: 18 oktober 2010, 09:15

Nytt reklamkoncept – då är succén med de gotländska gubbarna ett minne blott.
Här är Masscreations första reklamfilm för Keno.


Ämnen i artikeln:

Svenska SpelMasscreationKeno

Gotlandsfarbröderna är väck, liksom deviserna ”Lett å vinne” och ”Vinn ofte. Ellar riktigt stort”.

I stället handlar det nya reklamkonceptet ”Vinn tid” om ett par som har råd att lämna livspusslet bakom sig.

–” Vinn ofte. Ellar riktigt stort” och de gotländska gubbarna var ett mycket framgångsrikt koncept. Men nu vänder vi oss till en yngre målgrupp och måste därför skruva på vår kommunikation, säger Lottha Burlin varumärkeschef för Keno.

Reklambyrån Masscreation fick uppdraget att ta fram det nya konceptet för Keno i våras. Målet: att locka män och kvinnor i 30–49-årsåldern.

–Det har varit en fantastiskt rolig process. Vi upplever att konceptet har lika mycket energi internt hos Svenska Spel som hos oss. Nu hoppas vi så klart att det blir lika väl mottaget av svenska folket, säger Henrik Levahn, vd på Masscreation.

Uppdragsgivare: Charlotte Burlin, Svenska Spel.
Reklambyrå: Masscreation.
Produktionsbolag: Acne.
Regissör: Henrik Sundgren.
Producent: Kalle Schöder.
Mediabyrå: Carat.

Magnus Helander

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.