Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Kenza blir Schwarzkopfs ansikte utåt

Publicerad: 29 januari 2018, 10:17

Den svenska influencern Kenza Zouiten-Subosic ska hjälpa Schwarzkopf bli ett mer modernt och inkluderande varumärke.


Ämnen i artikeln:

Kenza ZouitenReklam

Det senaste året har Schwarzkopfs moderbolag Henkel siktat på att styra om varumärket till att bli mer moderna och inkluderande. För att lyckas med det har de på den svenska marknaden tagit hjälp av kommunikationsbyrån Vass Productions som nu knyter influencern Kenza Zouiten-Subosic till varumärket. Vass har varit med och tagit fram strategi, koncept och idé för kampanjen som bland annat innefattar en 360-lösning online och i butik.

– När vi fick uppdraget från Schwarzkopf att hitta en influencer som personifierar deras varumärke var Kenza ett självklart val. Vi vill introducera en ny upplaga av Schwarzkopfs identitet genom att para ihop dem med en talang som står ut. Konsumenter har blivit alltmer idiosynkratiska och kräver mer personlig marknadsföring än tidigare. Kenza har en naturlig dragningskraft med ett brett genomslag genom sitt inspirerande och ärliga sätt att vara, säger Aimee Nord, digital marknadschef på Vass Productions.

Kampanjen kommer att synas i butiker som Åhléns och i övrig dagligvaruhandel samt online. Samarbetet gäller för flera av Schwarzkopfs varumärken och sträcker sig sex månader framåt.

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Ämnen i artikeln:

Kenza ZouitenReklam

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.