Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 27 februari 2014, 14:51
Kermit kopplar av med te i New York
I Super Bowl gjorde han reklam för Toyota, under Oscars-galan gör han reklam för Lipton. Kermit är het i reklamsammanhang just nu.
Ända sedan Jim Henson startade sin Muppet-verksamhet 1955 har mupparna dykt upp i reklamammanhang.
Pizza Hut, Polaroid, V-Chip (ett tillbehör till tv-apparater som gjorde dem barnsäkra), Pampers och McDonalds är några av alla de som anlitat Kermit i reklamfilmer.
Men nu verkar den gröna grodan vara hetare än någonsin. Bara några veckor efter att han och mupparna gjorde reklam för Toyota under Super Bowl, så dyker han upp igen under Oscars-galan.
Och den här gången är det Lipton som får muppetprägel på sin reklam.
Idén till filmen "Be more tea" kommer från adam&eveDDB i London och hade från början ingenting med Mupparna att göra. Men under idéarbetet framstod Kermit allt mer som den perfekta globala talespersonen för Liptons nya kampanj.
Krister Berntsson