Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Reklam

King gjorde Ica:s falukorv het igen

Publicerad: 24 November 2016, 15:10

Ica och King har varit ett par i 15 år.

Foto: Kampanjfilm

I 15 år har radarparet Ica och King styrt Ica-såpan och dess framgångar. Nu vinner ”Recept för låga priser” 100-wattaren i Singel-kategorin.


Ämnen i artikeln:

ICA100-wattarenKINGICA-StigReklamfilm

Filmerna om Ica-Stig och hans butik känner nog varenda en till vid det här laget. Filmerna som på ett underhållande sätt speglar verkligheten i Ica-butikerna har sedan starten för 15 år sedan skördat en hel del framgångar. Nu är det dags igen.

Denna gång med ”Recept för låga priser hela veckan” där medarbetaren Jerry rabblar recept med falukorv för Ulf i en livstid. Reklamfilmen vinner 100-wattaren i kategorin Konsument – Singel. Reklambyrå är King.

Motiveringen lyder:

”En försäljningsökning på fantastiska 93 % på en produkt som redan idag dominerar den svenska vardagen är i sig imponerande. Och att skapa nytt intresse för något som borde vara uttjatad vardagsmat så till den grad att antalet google-sökningar slår i toppen och intresset för recept och inspiration markant ökar är också en prestation. Reklamfilmen ”Recept för låga priser” lyckas göra trotjänaren falukorven het igen på ett roligt och galet sätt och med så tydlig effekt att juryn faller pladask och ger den årets 100 watt.”

LÄS MER: Son och far Falkman i Ica:s nya reklamfilm

Andra prisade i kategorin:
75 Watt: #MinCrush, Spendrups/Loka/HOLY
50 Watt: World's Smartest Dorm Room, Örebro universitet/FamiljenPangea

Julia Lundin

Redaktör Resumé Insikt

julia.lundin@resume.se


Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.