Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 10 mars 2014, 14:22
Korv för massor med miljoner
Förra året introducerade Svenska Spel det nya europeiska spelet Eurojackpot med filmen "Be Careful What You Wish for". Nu tar kampanjen nya tag med en film med korv i centrum.
"Be Careful What You Wish For" tog avstamp i vad man kunde köpa till sig själv om man vann 500 miljoner på Svenska Spels Eurojackpot.
Med den nya filmen, "Korv&Räk", tar King istället fram hu mycket man kan dela med sig.
– Med den nya kampanjen fortsätter vi att visa att Eurojackpot är spelet med ofattbart höga vinster. Kampanjen byggs med överraskande men enkla räkneexempel som visar att vinsterna räcker till mycket mer än du tror, säger Mikael Holmgren Kommunikationsansvarig för Eurojackpot på Svenska Spel.
Arbetsgrupp
Ansvarig Svenska Spel: Mikael Holmgren, Kommunikationsansvarig Eurojackpot.
Reklambyrå: King
AD: Lotta Ågerup
Copy: Hedvig Hagwall Bruckner
CD: Frank Hollingworth
Projektledare: Peter Preisler
Produktionsledare: Elin Solberg
Planner: Per Wilson
Kundansvarig: Sunit Mehrotra Byråproducent: Markus Ahlm, Colony
Produktionsbolag: Acne
Regissörer: Tomas Skoging och Torbjörn Martin
Producent: Christian Rehnfors
Mediabyrå: OMG
Krister Berntsson