Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 17 juni 2013, 09:25
Idag öppnar DN Reklamcupen upp med en hårt fight mellan guldäggsmästarna King med kunden Triss och på den andra planhalvan hittar vi Svensson och deras kund 7-Eleven
Ämnen i artikeln:
Reklamcupen– Det som är speciellt med Triss är att man bara genom att skrapa, kan vinna mycket pengar på ett ögonblick: plötsligt händer det. I vår annons skrapar vi fram en annan innebörd i en mening, och visar på så sätt i praktiken hur ett enkelt skrap kan förändra allt, säger Charlotte Burlin, marknadschef på Svenska Spel
Arbetsgrupp King:
Alexander Elers – AD
Daniel Hallberg – AD
Linda Elers – copy
Mirja Kais – projektledare
Åsa Slättegård – produktionsledare
Ulrika Höjgård – Digital projektledare
Thomas Larsson – Web director
Uppdragsgivare: Charlotte Burlin, Svenska Spel
Originalproduktion:
Svenska Spel Inhouse
Mediabyrå:
PHD Network
Joachim Molin - projektledare
Maria Tamm – media planner
– Som sponsor av Stockholm Pride tar 7-Eleven ställning för ett öppnare Sverige och stärker reklamkonceptet "i nöd & lust". Vi befäster 7-Elevens position som den som alltid har öppet, oavsett om man är godissugen eller glömt köpa mjölken till kaffet. Förutom öppettider, visar vi att 7-Eleven är öppna för nya influenser och finns där för alla, säger Richard Forsshell, Marknadschef på 7-Eleven.
Arbetsgrupp på Svensson Reklambyrå:
Anna Lennström, projektledare
Christina Berntzon, produktionsledare
Christina Nordström, AD
Karin Drangel, Copy
Joakim Jarl, Digital projektledare
Carola Walter, Final art
Fotograf: Alexander Crispin/Agent Bauer
Mediebyrå: Carat, Per Boquist
Uppdragsgivare: 7-Eleven/Reitan Convenience
Marknadschef: Richard Forsshell
Krister Berntsson
Ämnen i artikeln:
Reklamcupen