Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

lördag08.05.2021

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

King tar hem Lotto

Publicerad: 14 september 2009, 14:50

Svenska Spel skriver kontrakt med reklambyrån King för Lotto-uppdraget. Därmed tappar Ruth ett uppdsrag de haft de senaste åtta åren.


Ämnen i artikeln:

KingSvenska SpelRuthLotto

– Ruth har gjort väldigt mycket bra för Lotto. De låg bakom hela anden-konceptet. De satte Drömvinsten och har gjort två bra filmer under våren, säger                 Birgitta Bosell-Biström, produktansvarig för Lotto på Svenska Spel.
– Men ibland behöver man ta nya tag och få se lite nytt.

Hur har ni gått tillväga vid byråbytet?
– Vi har gjort en mindre upphandling med både befintlig byrå och några nya.

Varför King?
– Det kändes väldigt bra. King har visat att de är en bra byrå och det som presenterades för oss var kul.

Lotto pensionerade den tidigare reklambäraren Anden i januari. Sedan dess har man jobbat med drömmar.
– Vi kommer att fortsätta jobba med drömmar i vår kommunikation. Ruth kommer att göra vår nästa kampanj och sedan blir det King framåt senhösten. Men några större förändringar blir det inte förrän 2010.

Hur går det för Lotto?
– Det går jättebra. Just nu är det stort intresse eftersom drömvinsten är uppe i 158 miljoner kronor.

Sunit Mehrotra blir kundansvarig för Lotto på King.
– Det finns en potential hos Lotto, samtigigt som det är en väldigt spännande konkurrenssituation med nya aktörer på spelmarknaden,

Vad har ni för erfaranhet av spel?
– Vi jobbade för några år sedan med Unibet. Men vi har stor erfarenhet av att jobba med stora folkliga varumärken.

Vi skrev nyligen att ni ska skära ner på grund av att ha tappat Åhléns. Kommer ni att slippa det nu?
– Det här har gått väldigt snabbt, både med Åhléns och Lotto, så jag vet inte riktigt. Åhléns var en betydande kund för oss och jag vet inte hur stora Lotto blir.

Tobias Rydergren

Ämnen i artikeln:

KingSvenska SpelRuthLotto

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.