Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

King triumferar med Triss

Publicerad: 25 april 2013, 10:04

Triss-kampanjen gör succé i utomhus.

Miljonär direkt på skrapet – rakt på sak med humor och intelligens – faller juryn i smaken. King vinner Guldägg i Utomhus framför INGO och Garbergs.


Triss har ett stolt reklamarv som King fick uppdraget att förnya och förfina. Och som de lyckades! Kampanjen som gick inför julen belönas med ett Guldägg i Utomhus, och har tidigare också hyllats i samma kategori i Månadens kampanj.

Silverägg går till "CV kampanjen" som INGO ligger bakom, och Garbergs "Unlock the Truth about Guantanamo" för Amnesty.

Juryns motivering: "En ren uppvisning i hur du bygger vidare på en prisbelönad framgångssaga. Skrik inte högre, utan skala av. Eller snarare skrapa av. Ända ner till vad produkten handlar om: hur radikalt vår blygsamma vardag kan förändras av lite skrapande. Grattis Triss och King!"  

Arbetsgrupp: AD-assistent: Axel Lokrantz Månson Art Director: Alexander Elers, Daniel Hallberg Copywriter: Linda Elers Creative Director: Frank Hollingworth Digital projektledare: Ulrika Höjgård Formgivare: Olof Rogbrant Kundansvarig: Sunit Mehrotra Produktionsledare: Åsa Slättegård Projektledare: Mirja Kais Uppdragsgivare ansvarig: Mikael Holmgren, Charlotte Burlin Web Director: Thomas Larsson

Fredrik Thambert

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.