Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag05.06.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Kings hälsosamma halloweenbord kan vinna i design

Publicerad: 20 Juni 2016, 07:51

Halloweenbordet kan kamma hem ett lejon.

"Så får du barnen att vilja äta likmaskar, hjärnsubstans och andra nyttigheter", löd rubriken till ett välkomponerat Halloweenbord. Nu kan King vinna lejon för ICA-annonsen.


Ämnen i artikeln:

AcneDDB StockholmKINGCannes Lions 2016

De senaste åren har nomineringar i Cannes Lion-kategorin Design mestadels utgjorts av F&B och Oatly för svensk del. Men i år är det andra byråer som får chans att flyga hem med ett lejon.

Förutom King kan också Acne Advertising vinna för ölen NOAM Bavarian Lager. Även DDB Stockholm har en vinstchans för Försvarsmaktens träningsapp FMTK.

250 bidrag har nominerats i design.

Yasmine Winberg

Redaktör Resumé Insikt

yasmine.winberg@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.