Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag29.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Kings triumf med storfavoriten ”Stig Jobs”

Publicerad: 23 April 2014, 13:25

Den vinnande annonsen.

Kings favorittippade ”Stig Jobs”-annons för ICA gick mycket riktigt hem hos juryn och kammade hem guldägget i Print-kategorin.


Ämnen i artikeln:

ReklambyråerICAGuldägget 2014KINGICA-Stig

ICA och reklambyrån King valde i november att porträttera ICA-Stig som Apple-grundaren Steve Jobs i en uppslagsannons.

Syftet var att marknadsföra ICA:s nya uppdaterade appar som ska förenkla  vardagen för livsmedelskedjans kunder. Uppmärksamheten blev stor kring det kreativa tilltaget och användningen av copytexten "Nu förändras allt. Igen".

Silverägg gick till F&B:s ”Förlåt”-kampanj för Tele 2 och DDB:s ”Det är mycket nu” för Försvarsmakten.

Magnus Helander

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.