Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag20.02.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Kings turistguide triumferar

Publicerad: 29 April 2015, 11:47

Kings reseguide ”Taxi trails” skapades genom GPS-data från Taxi Stockholms körningar för att visa Stockholmarnas favoritdestinationer. Nu vinner kampanjen Guldägg i kategorin Digitalt.


Ämnen i artikeln:

KingGuldägget 2015Taxi Stockholm

Hur kan man guida Stockholmsbesökare bortom de typiska turistfällorna? Kings reseguide "Taxi trails" skulle göra kunden Taxi Stockholm mer populär bland huvudstadens sommarbesökare.

För att turisterna skulle få upp ögonen för annat än turiststråken skapades en databas utifrån Taxi Stockholms körningar, statistiken placerades sedan på Google Maps och skapade en ny typ av turistguide. Med stockholmarnas destinationer. Tjänsten användes av omkring 20 000 sommarresenärer och kampanjen nådde dessutom en andraplats på "Creativity Online

– Ambitionen var att skapa en tjänst som var lätt att använda, gav ett mervärde till konsumenterna och kunde bli en snackis. Ser man till att Taxi Stockholm har en relativt liten budget fick vi ett otroligt genomslag med kampanjen, sade Kings copywriter Christoffer Dymling i samband med att kampanjen tog hem en andraplats i Månadens Mobilt.

Silveräggen i kategorin Digitalt går till Ellermore för kampanjen Orrefors-kampanjen "An auction based on emotions" och Åkestam Holsts kampanjen för Apotek Hjärtat "Blowing in the wind.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.