Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag18.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Kinnamans succé som ny ambassadör för ECPAT

Publicerad: 20 Augusti 2014, 07:21

Joel Kinnaman i ECPAT-filmen.

Skådespelaren Joel Kinnaman har gjort en rivstart som ny ambassadör för ECPAT. Filmen där han kräver högre straff för människor som gjort sig skyldiga till sexövergrepp mot barn sprids snabbt på nätet med tusentals delningar. Filmen är gjord av Svenssons reklambyrå tillsammans med produktionsbolaget Vidory. Kampanjen i sin helhet har gjorts av ECPAT och Prime.


Ämnen i artikeln:

Joel KinnamanPrimeEcpatSvensson reklambyrå

I juli kom beskedet att skådespelaren Joel Kinnaman sätter ner foten mot den kommersiella barnsexhandeln och blir ambassadör för barnrättsorganisationen ECPAT Sverige.

Som skådespelare, inte minst i rollen som kriminalpolis Stephen Holder i Netflix-serien The Killing, har han fått en skrämmande inblick i den kommersiella sexuella exploateringen av barn.

– Joel blir en stark supporter och ambassadör i kampen mot barnsexhandeln. Han kommer förstärka budskapet att kommersiell sexuell exploatering av barn är ett globalt problem som förekommer överallt – och alltid är ett brott mot barns rättigheter. Jag är därför väldigt glad att Joel vill engagera sig, säger Anders L. Pettersson, generalsekreterare ECPAT Sverige.

I nya filmen, märkt med kampanjnamnet #sopigstraffskala, säger läser Kinnaman upp ett brev och säger bland annat:

– Ingen som förgripit sig sexuellt på ett barn ska komma undan med bara böter.

Magnus Helander

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.