Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Reklam

"Kissannonsen" har ytterligare vinstchans i Cannes

Publicerad: 20 Juni 2018, 07:34

Sverige får tre nomineringar i direct när "The original brushes of Edvard Munch" från Abby Priest fortsätter sin framgångsfestival.


Ämnen i artikeln:

Cannes Lions 2018Reklam

Under gårdagen prisades Åkeststam Holsts "kissannons" med två guldlejon i Cannes Lions.

Nu har den även chans att ta hem ett lejon i direct-kategorin.

Utöver kissannonsen är även IKEAs "Irresistibly boring trueview ads" och Abby Priests "The original brushes of Edvard Munch nominerade" för Adobe.

Det innebär den fjärde nomineringen för det sistnämnda bidraget.

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se


Ämnen i artikeln:

Cannes Lions 2018Reklam

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.