Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

KitKats uppmaning: Ta ett break från brudarna, James Bond

Publicerad: 28 oktober 2015, 09:01

53 kvinnor har det blivit genom åren.

Är det dags för ett break, James? Det undrar KitKat i sin nya annons där de har staplat alla actionstjärnans kvinnor genom åren.


Precis som Gilette tar KitKat rygg på den nya Bond-filmen Spectre. 53 kvinnonamn staplas upp – ett efter ett, i en ny printannons från chokladmärket. Självfallet har KitKat även fått in sin tagline "Time for a break?", givetvis följt av en bild på chokladen.

– KitKat, som är mästaren över pauser, tyckte inte att det var mer än rättvist att erbjuda en av världens längst arbetande spioner från besvärliga och ofta fysiskt ansträngande arbetsuppgifter som han tvingas genomföra för drottning och fosterland, säger Alex Ball, kreatör på JWT, enligt Adweek.

J. Walter Thompson i London står bakom annonsen.

Yasmine Winberg

Redaktör Resumé Insikt

yasmine.winberg@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.