Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Kiviks utmanar Arla och Tropicana

Publicerad: 25 februari 2009, 14:38

Kiviks Musteri lanserar en ny produkt. Målet är att utmana konkurrenterna Arla och Tropicana.


”En värdig utmanare till Arlas God Morgon och Tropicana”, så beskriver Kiviks Musteri den nya satsningen Kiviks Längtan. Juicen ska tilltala de konsumenter som lockas av design och ursprung.

– Dagens konsumenter vill ha mer än bara en bra produkt. Varumärket ska också kunna leverera emotionella värden på ett äkta och ärligt sätt, säger Kristina Levinsson på Kiviks Musteri, i en kommentar.

Juicen, som släpps i fyra olika smaker, ska marknadsföras som en premiumprodukt. Produktionen sker i samarbete med Skånemejerier.

Bakom konceptet, som ska sälja in juicen till konsumenterna, står den Helsingborgsbaserade designbyrån Idego. Byrån har utgått från fyra kärnvärden: glädje, njutning, äkthet och ärlighet. Kampanjen för Längtan kommer att synas i dagspress, på centrumtavlor och på kundvagnar.

– Vår strävan har varit att skapa ett koncept som fungerar hela vägen från förpackning till kommunikation och som ger en härlig känsla av värme och närhet tillsammans med det genuina och äkta. Själva designkonceptet bygger på en idé där ett gott glas juice står mitt i det grönskande äppelträdet, säger Kerstin Dahl, vd på Idego.

Linda Fagerlind

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.