Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag22.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

”Klappomaten” ska lindra julångest

Publicerad: 10 December 2013, 10:14

Klappomaten i Farsta Centrum.

Julklappsångest? Kanske är det här räddningen. ”Klappomaten” väljer, köper, slår in och rimmar dina julklappar.


Ämnen i artikeln:

John Doe Worldwide

Kommunikationsbyrån John Doe Worldwide har tagit fram julklappsmaskinen Klappomaten åt kunden Farsta Centrum.

Innivationen uppges kunna vara lösningen på problemet att nära hälften av svenskarna blir missnöjda med vad de får i julklapp, enligt en undersökning från YouGov.

I Klappomaten anger man information om personen man vill köpa till; alltifrån ålder och kön, till personlighetsdrag och särskilda egenskaper. I tolv steg får man på olika sätt beskriva den man vill köpa till, samt ens relation till personen – allt för att Klappomaten ska hitta det som passar.

När julklappen hämtas ut är den både inslagen och rimmad. Kvittot kommer i ett separat kuvert, så man själv kan välja om man vill veta vad det är man har köpt eller om man vill vänta till julafton, enligt ett pressmeddelande.

Fantasilöshet hos konsumenten eller ej, både byrån och Farsta Centrum tror på konceptet.

– Utbudet av potentiella julklappar i Farsta Centrum är enormt, men vad hjälper det om man ändå inte kan komma på vad man ska köpa? Den problematiken tog vi oss an och skapade Klappomaten. En produkt som vi själva tyckte saknades, säger Johan Bränström, ad på John Doe i pressmeddelandet.

Helene Andersson, marknadsansvarig på Farsta Centrum:

– Tanken med Klappomaten är att det ska vara lika spännande att ge som att få julklappar, samtidigt som det så klart är ett sätt att underlätta för våra kunder kring jul.

Magnus Helander

Ämnen i artikeln:

John Doe Worldwide

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.