Reklam
Klarna lyfter entreprenörer i ny B2B-kampanj
Publicerad: 14 oktober 2019, 06:58
Pär Svärdson, Stephanie Bergström, Alexander Hars och Daniel Mühlbach i Klarnas nya kampanj.
Foto: Klarna.
Klarna gör en storsatsning på företagssidan med en ny kampanj som lyfter svenska entreprenörer.
Klarna har under det senaste åren fått stor uppmärksamhet för sina Smoooth-kampanjer och nu senast för sitt samarbete med Snoop Dogg. Många av marknadsaktiviteterna har fokuserat på slutkonsumenterna.
Nu gör Klarna en storsatsning även på företagssidan, med en filmserie där några svenska entreprenörer avslöjar nyckeln till deras karriärframgångar. Filmserien ska vara en flört både med etablerade publicister och en hyllning till entreprenörskapet inom e-handeln.
– På Klarna tror vi egentligen inte på att göra skillnad på B2C och B2B-kommunikation. Det känns föråldrat och brukar oftast leda till stereotypa produktioner. Därför har vi varit noga med att hitta riktigt intressanta berättelser som suddar ut gränserna mellan det redaktionella och det underhållande. Vi dyker ner i personliga egenskaper, vi gräver fram små anekdoter som fått stor betydelse och vi har lagt kraft vid att få fram de personliga egenskaper som kännetecknar entreprenörerna. Det blir både spännande och underhållande och jag tror många kan finna stort värde i att ta del av detta, säger Christian Cabau, marknadschef på Klarna i Sverige, i ett pressmeddelande.
Det som kännetecknar intervjuserien är att det är entreprenörerna som står i fokus, inte Klarna eller Klarnas produkter. I serien berättar Stefan Palm, grundare av Lager157, Daniel Muhlbach, grundare av Lensway och Footway, Pär Svärdson, grundare av Apotea och Adlibris, Alexander Hars, grundare av Alva och Let's Deal, samt Softgoat-grundarna Stephanie Bergström och Erik Magnusson mer om vad som präglat deras entreprenörskap och delar med sig av sina främsta insikter och tips för hur man ska lyckas, där hårt arbete, vilja att förändra och nyfikenhet är viktiga ingredienser för dem alla.
Filmerna är framtagna tillsammans med Adnews. Utöver på kampanjsajten kommer kampanjen även synas i sociala medier, i köpta digitala kanaler och nätverk samt som native i till exempel Dagens Industri, Affärsvärlden och Mitt i.