Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag29.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Klarna pressar ost genom ost i nya kampanjen

Publicerad: 21 September 2017, 08:00

Här är de filmerna i Klarnas nya kommunikationskoncept.


Ämnen i artikeln:

ReklambyråerDDB StockholmTove LangsethKlarnaReklamfilm

Resumé berättade nyligen om Klarnas nya grafiska profil med smält glass, välkammande hundar och dallrig gelé. Nu släpper varumärket de första filmerna som är en fortsättning på det Guldäggsbelönade Smoooth-konceptet. Byrån som ligger bakom är DDB Stockholm.

– Det har varit ett otroligt omfattande arbete där vi jobbat med alltifrån att smooothifiera upplevelsen i Klarnas tjänster till att bredda och ta ett helt nytt grepp om det grafiska uttrycket. När det mesta inom finansiell kommunikation är rationellt och trist ska Klarna vara tvärtom och bygga en smoooth shoppingkänsla, säger Tove Langseth, vd på DDB Stockholm, i en kommentar.

LÄS MER: Så ska Klarna erövra världen genom skruvad design (Insikt)

För att illustrera hur "Smoooth" Klarnas tjänster är använder de sig av udda företeelser som mjukost genom hårdost och en hög med rostbröd som trampas ihop. Spana in resultatet här nedan.

Fredrik Thambert

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.