Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Reklam

Klarna ska göra Way Out West mer "smoooth"

Publicerad: 13 Juni 2019, 08:44

Klarna vill guida Way Out West-besökarna till Göteborgs guldkorn med hjälp av Klarnakortet.

Foto: Klarna

Med kampanjen "Smoooth Out West" vill Klarna tillsammans med lokala företag i Göteborg guida Way Out Wests besökare till några av stadens guldkorn.


Ämnen i artikeln:

Way Out WestGöteborgReklamKlarna

Som en av huvudsponsorerna till musikfestivalen Way Out West i Göteborg lanserar Klarna tillsammans med lokala företag i Göteborg kampanjen "Smoooth Out West". Syftet är att skapa en mer "smoooth" upplevelse under festivalen, och samtidigt guida festivalbesökarna till några av Göteborgs guldkorn.

Genom satsningen får alla med Klarnakortet både 10 procent rabatt på all mat och dryck inne på festivalområdet och tillgång till en rad speciellt framtagna upplevelser och erbjudanden hos lokala företag runt om i staden.

LÄS MER: "David Sandström: 'Fame är viktigast av allt för ett varumärke som Klarna'"

– Nu blir Klarnakortet en nyckel till att maximera festivalupplevelsen och samtidigt ett sätt att upptäcka Göteborgs guldkorn som man annars kanske inte skulle hitta till. Förutom att mat och dryck på festivalområdet blir billigare så får vi möjlighet att lyfta fram några favoriter runt hela Göteborg, säger Christian Cabau, marknadschef Sverige på Klarna, i ett pressmeddelande.

Än så länge är ett flertal lokala Göteborgsföretag involverade i Smoooth Out West, och fler aktörer kommer att presenteras löpande under sommaren. Modebutiken Klädoteket, juicebaren JOS, Sankt Jörgen Parks prisbelönta spa och restaurangen Syster Marmelad i Majorna är några av de företag som deltar i Smoooth Out West.

Amanda Törner

Reporter

amanda.torner@resume.se


Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.