Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Klarna trappar upp inom liveshopping – gör modeprogram med pr-profilen Roshi Hoss

Publicerad: 30 november 2020, 12:58

Pandemin har gjort att liveshopping fått ett genombrott i Sverige med Bambuser som tydlig branschledare. Nu hjälper bolaget Klarna att komma in i matchen när betalbolaget lanserar liveshopping i appen


Ämnen i artikeln:

KlarnaDrum

Liveshopping är stort i Kina och beräknas i dag stå för en tiondel av den totala e-handelns omsättning. I Sverige är det är först i samband med coronakrisen som fenomenet har slagit igenom och under månaderna har flera företag och influencers hakat på hajpen. Videoverktyget Bambuser har haft en stark utveckling under pandemin. Nu ligger de  bakom lösningen när Klarna ger sig in i matchen. Med det egna modeprogrammet ”Livestyle” som direktsänds i den egna appen. Serien produceras av Drum.

– Liveshopping beskrivs ibland som TV-shop i budgetformat, men Livestyle kan snarare beskrivas som som TV-shop med extra allt. Sverige som marknad var rätt snabb på att haka på liveshopping, men vi har än så länge bara sett början av detta fenomen. Jag tror det kommer fortsätta att vara en stor trend även under nästa år, men i en mer förfinad form, säger Emilia de Poret, Fashion Director på Klarna.

I stället för att fokuserar på sälj, vill Livestyle bidra med inspirerande innehåll och mervärde för tittarna. Programmet leds av influencern och pr-byrågrundaren Roshi Hoss, som också kommer att ställa tittarnas frågor till gästerna. Sidekick är stjärnstylisten Sara Biderman. Nya avsnitt av Livestyle kommer att släppas varje vecka, och programmet kommer att gästas av flera intressanta gäster och modeexperter.

– För att tittarna ska hänga kvar i detta snabba format gäller det att hitta rätt balans av inspiration och underhållning för att innehållet ska kännas trovärdigt och intressant. Det tycker jag att vi har lyckats med här, kommenterar Emilia de Poret.

Första säsongen av Livestyle görs tillsammans med Nakd och första avsnittet sänds 7 december direkt i Klarnas app och på Nakd.com.

 

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

KlarnaDrum

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.