Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Reklam

Klarnas nya talkshow: "Jag önskar att jag hade köpt det med Klarna"

Publicerad: 6 September 2019, 07:18

Med inspiration från 90-talets tv-shop hoppas Klarna i en ny internationell kampanj att de ska fortsätta locka kunder med hjälp av skruvad kommunikation.


Ämnen i artikeln:

72andSunnyReklam

Tillsammans med Oatly är Klarna förmodligen det svenska varumärke som de senaste åren väckt störst uppmärksamhet för sin kommunikation. Fintech-bolaget inledde med rutschkaneåkande laxar, gick vidare till Smoooth Dogg och har den senaste tiden tagit ställning för VAR och gjort dragshow på Broadway.

Nu är man återigen tillbaka med en internationell varumärkesbyggande kampanj och den här gången är det 72andSunnys Amsterdamkontor som ligger bakom.

I "I Wish I'd Bought It With Klarna" har Klarna samarbetat med komikern och Instagramprofilen Celeste Barber. Barber har gjort sig känd för sitt sätt att driva med de ideal som ofta ställs på kvinnor genom att återskapa diverse modellfotograferingar på sitt eget personliga vis.

I kampanjen, som hämtar tydlig inspiration från 90-talets tv-shop, träffar Celeste Barber kunder som gjort ogenomtänkta shoppingval. Kampanjen kommer att visas i Klarnas och Celeste Barbers egna kanaler med bumperads som går i USA, Storbrittanien, Tyskland, Holland och Sverige.

– Klarna tar stolthet i att vara innovativa och "smoooth". Samarbetet med Celeste Barber är det perfekta sättet för oss att visa hur vi stärker köparna och hur smidig vår Betala senare-tjänst är. Celeste fångar på ett perfekt sätt fördelen med Betala senare och demonstrerar på ett lekfullt sätt hur Klarna kan stärka självförtroendet hos varje köpare. Den är kul och konstigt samtidigt som den får en att skratta. Det ska bli spännande att se hur den tas emot av våra kunder, säger David Sandström, marknadschef på Klarna, i ett pressmeddelande.

Arbetsgrupp:

Client: Klarna

Creative Agency: 72andSunny Amsterdam

Director: Alyssa McClelland

Production Company: Anonymous Content

Editorial Company: The Quarry

Post/VFX Company: Glassworks Amsterdam

Sound Design Company: Stainless Sound

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se


Ämnen i artikeln:

72andSunnyReklam

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.