Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 22 februari 2011, 13:23
Idag offentliggjordes jurynamnen för reklamtävlingen 48H. Ordförande blir Christina Knight, Creative Director på INGO, som tidigare varit med i jurysammanhang för bland annat Cannes, Eurobest och Guldägget. – Jag har enorma förväntningar på de tävlande och på min jury, säger hon i ett pressmeddelande.
Ämnen i artikeln:
Christina KnightChristina Knight
Juryn för den femtonde upplagan av 48H offentliggjordes idag. Reklamtävlingen – som är sveriges största för och av studenter – presenterar juryveteranen Christina Knight som juryordförande för andra året i rad.
– Jag har enorma förväntningar på de tävlande och på min jury - jag hoppas på överraskande, “oreklamiga” idéer som jag inte sett förut och som kommer göra mig sjuk av avund, och jag hoppas på riktigt bra, intensiva diskussioner i juryn, säger Christina Knight.
Tävlingen, som går ut på att studenter tar fram en helsidesannons för en hemlig ideell förening, tar i år även steget in på den digitala arenan. Med i juryn finns därför experten och bloggerskan Judith Wolst, digital strateg på Hallvarsson och Halvarsson.
– 2011 är året då vi slutar prata print vs digitalt. Vi börjar istället arbeta med kommunikation över kanalgränserna, säger Judith Wolst i pressmeddelandet.
Tävlingen startar den 10 mars och sker i samarbete med Citypaketet.
Christina Knight - CD, INGO (Juryordförande)
Robert Lund - Copy, Forsman & Bodenfors
Carl Dalin - AD, WW\TBWA
Judith Wolst - Digital Strateg, Hallvarsson & Halvarsson
Elias Betinakis - Planner, Storåkers McCann
Johan Baettig - CD, Naked
Annica Saltskog - Getty Images (bildpartner)
Dan Morén - VD, Citypaketet (huvudsponsor)
Christian Ström
Ämnen i artikeln:
Christina Knight