Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

”Klassisk spelreklam blir lätt stereotyp”

Publicerad: 18 oktober 2013, 09:55

Unibet värjer sig från klassisk spelreklam som ofta är tuff och lätt blir stereoptyp.
Nu landserar spelbolaget och byrån Folket Sthlm en ny kampanj där igenkänningen är prioriterad.


Det nya konceptet lanseras med sex filmer fram till årets slut. Filmerna – om några grabbars vardag i en lägenhet – är producerade av Folket Sthlm och Bright film. Även Unibets ambassadörer, till exempel Glenn Hysén,  Alexander ”The Mauler”Gustafsson, Therese Alshammar och Victor Hedman, att användas i kommunikationen.

–  För oss som varumärke är det viktigt att våra kunder kan relatera till  den kommunikation som vi gör.  Klassisk spelreklam försöker ofta vara  tuff och blir därför lätt väldigt  stereotyp. Vi vet att våra kunder inte känner igen sig i den bilden och  det gör inte vi som varumärke heller. Vårt mål med kommunikationen är  att skapa igenkännande för våra kunder och fånga roliga  vardagssituationer som kan uppstå när man älskar sport och  spel, säger Claes Bergström, Sverigechef på Unibet, i ett pressmeddelande.

Team
Beställare: Unibet Sverige
Reklambyrå: Folket Sthlm
Produktionsbolag: Bright Film
Postproduktion: The Line
Beställare:Håkan Jerner Nordenchef och Claes Bergström Sverigechef, Unibet
Regi: Jacob Seth Fransson och Marcus Evertsson, Folket Sthlm
Kreatörer: Marcus Evertsson och Kjell Doktorow, Folket Sthlm
Executive producent: Elin Lager, Folket Sthlm
Account manager: Fredrik Svensson, Folket Sthlm
Produktionsledare: Veronica Wahlbeck, Folket Sthlm
Producent: Christopher Sanitate, Bright Film
Fotograf: John Rosenlund, Bright Film
Skådisar: Kalle Josephson, Carl Dackö, Isabell Zetterström, Anders Axelsson

Magnus Helander

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.