Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag07.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Klassisk vinjett får ny form i tävling

Publicerad: 30 Januari 2015, 09:52

Bild från SF:s hemsida

SF Medias nya tävling ger kreatörer fria händer att för ett varumärkes räkning utforma sin tolkning av den välkända nedräkningsvinjett som inleder reklamvisningen på bioduken.


Ämnen i artikeln:

Markus AhlmTed JohanssonIRMHanna ElinSF Media

Med anledning av att svensk bioreklam fyller 90 år i år släpper SF Media en ny vinjettkampanj på temat "Nu blir det bioreklam". Institutet för reklam och mediestatistiks prognoser för 2015 visar att bioreklam är det tredje snabbast växande medieslaget. Något SF Media vill uppmuntra till genom att utlysa denna tävling.

Startskottet för tävlingen går den 5 mars och i samband med det bjuds det in till ett jubileumsevent på Skandiabiografen för reklambyråer, marknadschefer och produktionsbolag. Vinnarbidraget kommer att visas i hela landet under hösten 2015. Delta gör man genom att skapa sin egen skissfilm eller ett storyboard och ladda upp den på tävlingens kampanjsida.

Juryn består av Philip Ahlqwist, Hanna Elin, Hedvig Hagvall Bruckner, Markus Ahlm, Helena Eklund och Ted Johansson – som alla beskrivs som "taggade till tänderna" inför uppdraget, av SF Medias marknadschef Carolin Högmyr.

Linnéa Kihlström

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.