Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Klassiskt varumärke till Milk

Publicerad: 13 augusti 2013, 12:20

Det nya uppdraget får Milk att bekänna färg. Reklambyrån har fått in Jotun-ägda Demidekk som kund. – Det är ett fantastiskt kul uppdrag och ett stort förtroende att få vara med och utveckla ett så starkt och anrikt varumärke, säger projektledare Ulf Nordstrand.


Ämnen i artikeln:

Milk

Uppdraget omfattar varumärkesstrategi och kampanjarbete i Norden. Milk har erfarenhet på färg- och interiörområdet efter ett nioårigt samarbete med Happy Homes, och uppdrag från bland annat Mio och Nordsjö Idé & Design.

Resultatet av det nya samarbetet blir synligt inför kommande utomhussäsong.

Milk har fler nya kunder – exempelvis kontaktlinstillverkaren CooperVision, yogasiten Yogobe samt det globala seglingseventet Women's International Match Racing Series.

Arbetsgrupp Milk:

Ulf Nordstrand, projektledning
Marcus Aggfelt, produktionsledning
Andreas Bergendahl, AD
Anders Holmström, copy
Camilla Almqvist, AD-ass
Uppdragsgivare Jotun:
Jonas Tingström, brand manager

Magnus Helander

Ämnen i artikeln:

Milk

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.