Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag27.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Klirr går samman med Cloud Agency

Publicerad: 2 April 2014, 11:52

Anders Hasselstrand, vd på Klirr och Emma Wallin, vd på Cloud Agency.

Reklamyrån Klirr, som tvingats till besparingar, går samman med Cloud Agency. Cloud införlivas helt i Klirr. – Cloud stärker vårt erbjudande inom design, säger Anders Hasselstrand, vd på Klirr, i en kommentar.


Ämnen i artikeln:

KlirrAnders Hasselstrand

I januari rapporterade Resumé att flera av Klirrs uppdragsgivare kommer att dra ner på marknadsföringen. Det innebär en kalldusch för byrån som tvingas till nedbemanning.

–  Vi har fått neddragningar på flera av våra befintliga kunder som  gäller  för 2014. Några drar rejält i bromsen och vi får se över våra   personalkostnader, sa Anders Hasselstrand, vd på Klirr Stockholm till Resumé för två månader sedan.

Nu kommer beskedet att Klirr, som i fjol fusionerades med Tewonder, går ihop med Cloud Agency.

– De har med sig kunskap och erfarenhet inom bl a produktdesign, corporate identity och även reglerade branscher som läkemedel, alkohol/drycker samt apotek. Jag ser fram emot en mycket intressant och givande gemensam framtid tillsammans, säger Anders Hasselstrand i ett pressmeddelande i dag.

Fem av totalt åtta medarbetare på Cloud Agency går in i Klirr. Enligt Emma Wallin, vd på Cloud Agency, rör det sig om naturliga avgångar – en pensionär, en provanställd och en som redan sagt upp sig.

– Vi delar Klirrs syn på vad som krävs för att skapa framgångsrik kommunikation i framtiden. Jag har valt Klirr för deras konstanta driv och vilja att utvecklas. Hög kunskap, entreprenörsanda och arbetsglädje har genomsyrat alla samtal som vi haft.

Fakta/Klirr och Cloud Agency

Cloud Agency: 8 personer (blir 5), årlig omsättning 10,5 MSEK. Spetskompetens: strategi, design, produktdesign, corporate identity och reglerade branscher som läkemedel, alkohol/drycker samt apotek.

Klirr Stockholm: 75 personer, årlig omsättning 80 MSEK. Spetskompetens: Ökar värdet på kundföretag genom fullservicekommunikation; strategi, varumärkesutveckling, affärsslogik, konsumentbeteende, trade /action, DM/CRM, digital och integrerad kommunikation.

Magnus Helander

Ämnen i artikeln:

KlirrAnders Hasselstrand

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.