Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

KO kritiserar Swedbank

Publicerad: 8 juni 2009, 07:17

Konsumentverket/KO kritiserar Swedbanks marknadsföring. Enligt KO är bankens uppgifter i annonsen vilseledande för konsumenten.


I slutet av 2008 marknadsförde Swedbank sitt ”framtidskonto” med hjälp av annonser i Göteborgs-Posten. Nu riktar KO kritik mot utformningen av dem. Enligt KO mörkar banken i annonserna att det rör sig om rörlig ränta och säger att annonserna därmed är vilseledande för konsumenterna.

I nuläget nöjer sig KO med kritiken men säger i en kommentar att om Swedbank inte anpassar företagets framtida marknadsföring efter kritiken så kan KO komma att ompröva beslutet.

Linda Fagerlind

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.