Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag25.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

"Koen vara tokigt uti fjället"

Publicerad: 6 September 2013, 12:04

Mjölkbönderna Sten-Erik och Hugo, far och son, förklarar varför Fjällfil smakar gott i John Does nya reklamfilmer


Ämnen i artikeln:

NorrmejerierJohn Doe Worldwide

Fjällvärlden är en viktig association för varumärket och när John Doe Worldwide tog över kontot så ville byrån förstärka dessa associationer ytterligare.

Därför utvecklade John Doe Worldwide konceptet "Utan fjäll ingen fil". I arbetet med den nya kampanjen hittade byrån lösningen i varumärkets namn.

Tillsammans med produktionsbolaget Hobby Film åkte byrån upp till den lilla byn Matsdal i södra Lappland. Under de kommande dagarna "demonstrerade" de riktiga mjölkbönderna Sten-Erik och Hugo, far och son, hur Fjällfil blir till. Birollsinnehavarna utgjordes av deras egna fjällkor.

Reklamfilmerna kommer att visas i två omgångar under hösten med start 2 september.

Arbetsgrupp:
Kund:
Fjällfil Helena Ahlgren, Brand Manager

John Doe Worldwide:
Henrik Åsis, Copywriter
Jacob Hallsten, Art Director
Fredrik Blomberg, Creative Director
Mehrnaz Bejne, Projektledare
Nicki Hallenberg, Produktionsledare

Produktionsbolag, Hobby Film
Regissör, Oskar Bård
Producent, Ludvig Carlsson

Krister Berntsson

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.