Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag05.07.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Kom Närmare med Tele2 Arena

Publicerad: 11 April 2013, 10:48

Kampanjbilder Tele2 Arena.

Kampanjen för den nya arenan Tele2 ska lyfta närheten till staden och scenen.


Ämnen i artikeln:

Tele2 Arena

Den nya kampanjen "Kom Närmare" från Tele2 Arena tar publiken närmare staden och scenen. Med deras koncept förklaras fördelarna med arenan.
– Vi utgår ifrån publiken och besökarna. Kampanjen "Kom Närmare" handlar om närheten till staden och händelserna på scenen. Tele2 Arena har ett avstånd på cirka sex  meter mellan sidlinjen och första raden, ett avstånd som normalt brukar vara upp till åtta meter. Arenarummet uppfattas dessutom som mycket intimt, vilket bekräftas av både fotbollsklubbarna och arrangörerna, berättar Johan Seidefors, kommunikationschef på Stockholm Globe Arenas, för Resumé.

Bra mottagning har de också sett till att ordna för besökarna, i syfte att förstärka publikupplevelsen.
– Stockholm får en uppkopplad arena för en uppkopplad publik, och verktyg i form av app och webb som ska göra arenaupplevelsen bättre och mer givande, oavsett om du sitter på huvudläktaren eller i någon av våra premiumytor. Arenan har bra uppkoppling för mobiler och även fri WiFi för publiken.

Att vara del av en arenakedja har sina fördelar, berättar Johan Seidefors.
– Som en del av AEG inspireras vi naturligtvis av våra systerarenor, inte minst Barclays Center i Brooklyn. Det häftiga här är att vi kommer att ha samma teknik och möjligheter, men har dessutom fördelen av att arbeta nära med Tele2 när det handlar om att utveckla och integrera mobil teknik, förklarar han.

Kampanjen "Kom Närmare" startar på måndag. Den fångar minnesvärda ögonblick av publikreaktioner i bildform, där olika typer av starka känslor förmedlas.

Pr-byrå för kampanjen: Prime


Projektteam på pr-byrån Prime

Hanna Fallenius - kundansvarig
Therese Bohlin - planner
Peter Lindgren - kreativt ansvarig
Magnus klang - kreatör
Patrik Beskow - kreatör
Ellinor Irving- projektledare
Renée Lorenius- produktionsledare
Marie Sandin – formgivare

Mathias Sterner – fotograf
Miine – produktion

Linda Myrin

Ämnen i artikeln:

Tele2 Arena

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.