Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Kombilotteriets dubbla glädje

Publicerad: 12 mars 2012, 15:26

I höstas tog reklambyrån Berntzon Bylund hem Kombilotteriet som ny kund. Idag går första kampanjen upp. Glädje står i centrum.


Ämnen i artikeln:

Berntzon Bylund

Det är i TV, print, online och DR som Kombilotteriet ska väcka uppmärksamhet i.

– Det är första gången på länge som vi gör en så pass omfattande kampanj så detta ser vi verkligen fram emot. Vi är ett prenumerationslotteri och kommunicerar mycket framgångsrikt via direktmarknadsföring, men nu är det dags att bli ännu mer synliga igen, säger Kombilotteriets vd Anders Jansson i en kommentar.

Den nya kampanjen går under parollen ”Vi har gjort Sverige lite lyckligare i 30 år", och i filmen ser man människor som just fått besked om att de har vunnit, och som gläds tillsammans med andra människor.
– Det här är ju ett lotteri som har funnits länge men som inte så många känner till. På det här sättet lyfter vi fram det faktum att det är ett av Sveriges äldsta lotterier. Vi är också tydliga med Kombilotteriets ambition, att bjuda på glädje, säger Yasin Lekorchi ad på Berntzon Bylund som ligger bakom nya kampanjen.


Ansvarig hos kund: Eva Henriksson, marknadschef

Reklambyrå: Berntzon Bylund

Produktionsbolag It's Showtime
Regissör: Henrik Kindgren

Arbetsgrupp:
AD: Yasin Lekorchi
Copy: Måns Andersson
Copy: Åsa Österlund
Produktionsledning: Linda Rosenberg
Formgivning & original: Isa Svärd
CD: Hans Bylund
Projektledare: Joachim Berntzon
Produktionsbolag It's Showtime
Regissör: Henrik Kindgren
Producent: Peter Sarhammar

Tero Marjamäki

Ämnen i artikeln:

Berntzon Bylund

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.