Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag22.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Komikerduo ska rädda Östersjön

Publicerad: 15 Juni 2009, 12:20

Världsnaturfonden, WWF, drar igång en stor integrerad kampanj för att pressa politikerna att ta itu med problemen i Östersjön. Bakom kampanjen står frilansteamet Hasse & Lasse.


Ämnen i artikeln:

WWF

Annonsen för WWF som illustrerar den stillastående maktkampen i Östersjön.

I förra årets sommarkampanj för WWF sjöng artisten Jan Malmsjö ”Algblomningsvalsen”, en visa som målade upp en dyster bild av vad som kan ske om inte övergödningen i Östersjön stoppas.

Temat för WWF:s sommarkampanj i år är ”Rädda Östersjön”. Kampanjen är liksom tidigare signerad frilansteamet Hasse Malm och Lasse Burell och i årets radiospotar, som kommer att gå i MTG:s kanaler, hörs komikerparet Jan Bylund och Marcus Palm.

Målet är att väcka politikerna och få dem att agera mera. Kampanjen kommer att synas i tv, dagspress, radio, pr och webb. Dessutom har WWF ett samarbete med MTG som bland annat innebär att WWF och Östersjön får redaktionell plats i Rix Morronzoo.

Enligt WWF har en del rapporter på senare tid visat på en liten förbättring av läget i Östersjön. WWF menar dock att läget fortfarande är akut och att politikerna måste agera nu för att förändra situationen.

Temat för film, print och radio är mobbing. Hasse Malm, copy på Hasse & Lasse, säger i en kommentar att de vill visa att Östersjön behandlas sämre än till exempel vårt badvatten och dricksvatten.

Reklamfilmen är producerad av Film de Liberté. För regi svarar Joakim Eliasson och producent är Christer Kildén. Fotograf är Ulf Brantås. Red Pipe svarar för ljudet och postproduktionen är gjord av Syndicate.

Hasse & Lasse gjorde den första svenska reklamfilmen för WWF förra våren.

Lyssna på radiospoten

Lyssna på radiospoten

Lyssna på radiospoten

Linda Fagerlind

Ämnen i artikeln:

WWF

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.