Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

söndag09.05.2021

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Komm fortsätter gå back

Publicerad: 27 maj 2011, 11:27

Sveriges Kommunikationsbyråer, Komm, minskar förlusten från "katastrofåret" 2009. 2010 gick Komm back med knappt 1,1 miljoner kronor. Omsättningen minskade med 1,3 miljoner kronor till 13,7 miljoner kronor.


Ämnen i artikeln:

KommUlf StrömqvistJessica Bjurström

Komms vd Jessica Bjurström och avgående ordföranden Ulf Strömqvist. Foto: Resumé.

Resultatet för 2010 blev -1 069 090 mot budgeterade 1 354 000.

2009 var resultatet - 3 805 022.

Målet för 2011 är en budget helt i balans, plus minus noll.

Avgående styrelseordförande Ulf Strömqvist säger så här om resultatet:

–   När jag tillträdde som ordförande sände jag ut en medlemsenkät rörande ekonomin och om hur vi skulle gå vidare. 75% av medlemmarna gjorde valet ”Vi accepterar ett visst underskott. Fortsätt utvecklingsarbetet”. På det majoritetssvaret baserade vi 2010 års planer och budgetar. För 2011 ligger vi på plan. Jag är nöjd.

Styrelsen för Sveriges Kommunikationsbyråer 2011: 
- Gustav Martner, Executive Director, Crisping Porter + Bogusky, Styrelseordförande
- Mats Ahldén, vd, Eventum 
- Klas Tjebbes vd, Eight Communications
- Lars Axelsson, vd Brand Union 
- Daniel Collin, vd, Mediaedge:cia 
- Christina Knight, copywriter, Ingo
- Björn Mellstrand, vd, JMW
- Anders Nyström, vd, Ny Reklam 
- Barbro Ohlson Smith, cd, Ohlsonsmith 
- Anna Qvennerstedt, copywriter, Forsman & Bodenfors
- Roger Stighäll, vd, North Kingdom
- Mia Cedergren, cd Storåkers McCann

Magnus Helander

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.