Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 17 november 2021, 10:23
Foto: Johanna Kassel
Om reklambranschen ska förbjuda eller förkasta fossilreklam är en pågående diskussion. Greenpeace är en av de aktörer som arbetar för att stoppa all fossilreklam, och driver frågan på EU-nivå. Initiativet har kritiserats som skadligt för företag av tankesmedjan Timbro. Men Komms ordförande Helena Westin stänger inte dörren – även om hon tror mer på självreglering.
I rapporten ”Fossilreklam, nej tack” sammanfattar Greenpeace sina krav: ”Vi arbetar för ett totalförbud mot reklam och sponsring på EU-nivå för alla former av varor och tjänster från företag som
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.