Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Komm öppnar dörren för krafttag mot fossilreklam: ”Jag vill att vår bransch ska vara en konstruktiv kraft”

Publicerad: 17 november 2021, 10:23

Foto: Johanna Kassel

Om reklambranschen ska förbjuda eller förkasta fossilreklam är en pågående diskussion. Greenpeace är en av de aktörer som arbetar för att stoppa all fossilreklam, och driver frågan på EU-nivå. Initiativet har kritiserats som skadligt för företag av tankesmedjan Timbro. Men Komms ordförande Helena Westin stänger inte dörren – även om hon tror mer på självreglering.


Ämnen i artikeln:

KOMMHelena WestinHållbarhetMiljö

I rapporten ”Fossilreklam, nej tack” sammanfattar Greenpeace sina krav: ”Vi arbetar för ett totalförbud mot reklam och sponsring på EU-nivå för alla former av varor och tjänster från företag som

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Magasinet direkt i brevlådan, 11 nr per år

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.