Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Komm satsar på effekt

Publicerad: 21 februari 2017, 08:24

Jessica Bjurström.

Foto: Pressbild

Branschorganisationen Komm lanserar arbetsgrupp som ska lyfta och tydliggöra den affärsmässiga effekten av kommunikation.


Ämnen i artikeln:

ReklambyråerKommJessica Bjurström

Syftet med den nya effektkommittén är att sätta fokus på frågan om vilket jobb marknadskommunikationen egentligen gör. Som ett första steg kommer kundernas uppfattningar och upplevelser av effekt att kartläggas.
– Kommunikationen är tillsammans med digitaliseringen en av de starkaste förändringskrafterna i samhället och en motor som är avgörande för affären och konkurrenskraften. Där i är effekt och mätning centralt och förbundet startar därför upp en kommitté som djupdyker i frågorna, säger Jessica Bjurström, vd på Komm, i ett pressmeddelande.

Gruppen består utav projektledare, planners/strateger och vd:ar från medlemsbyråerna. Kommittén i sin helhet:
Dr. Niklas Bondesson, Head of Science, Evidence Strategy, kommittéordförande och ledamot i KOMM:s styrelse
Mathias Eriksson, CCO, Matter
Erika Fondin, Strategic Planner, M&C Saatchi
Christina Kazeem, CEO, Hilanders
Adam Kerj, CCO, McCann
Tommy Lindgren, affärsstrateg, Zellout
Patrik Lundberg, Strategiansvarig, Kärnhuset
Annika Rehn Frobell, Planning Director MullenLowe Brindfors
Marie Rudolphie, COO / Strategic Director, Identity Works
My Troedsson, Planner, Forsman & Bodenfors
Nils Vahlund, Projektledare, Lundberg & Co
Jerker Winther, Head of Planning, Åkestam Holst
Erik Årnell, Regional Planner, DDB.

Fredrik Thambert

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.