Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag28.01.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Komms vd: ”Man behöver hetsen”

Publicerad: 3 December 2014, 14:50

Jessica Bjurström.

Byråernas relation till Guldägg har gått överstyr, enligt Philips marknadschef Joakim Örnstig. Men Komm:s vd Jessica Bjurström håller inte med. – Man behöver hetsen – det driver saker framåt, säger Jessica Bjurström.


Ämnen i artikeln:

PhilipsJessica Bjurström

Tidigare i dag skrev Joakim Örnstig i en debattartikel på Resumé att byråernas relation till Guldägg gått överstyr. Han menar att Sveriges kreatörer behöver en bättre målstyrning och att ledningar för byråer lämpar över uppgiften att skapa tydliga och kreativa affärsmässiga interna mål på jurys.

Joakim Örnstig tycker att resultatet är viktigare än att skapa saker för att de ska bli prisade för Guldägg.

– Det finns ingen som går till jobbet för att vinna Guldägg. Det är en fantastisk klapp på axeln för att man gjort något bra. Om juryn tycker att det är bra har jag svårt att se varför människor inte ska få vara glada när de vinner, säger Jessica Bjurström, som arrangerade Guldäggsgalan.

Hon säger att Guldäggstävlingen under sina 53 år varit ett bokslut på den svenska kreativa branschens arbete.

– Jag har svårt att se varför man retar upp sig på det här. Vi tycker att effekttävling, som 100-wattaren, och Guldägget kompletterar varandra bra. Vi välkomnar Philips marknadschef att vara med på båda två.

Jessica Bjurström tror att man triggas av den här typen av tävlingar – för att kunna prestera ännu bättre.

– Det finns ingenstans i samhället i dag där det inte finns någon hets. Vi kliver in i en era nu när julklappshetsen är i sitt esse, till exempel. Vi mår bra av konkurrens.

Yasmine Winberg

Redaktör Resumé Insikt

yasmine.winberg@resume.se

Ämnen i artikeln:

PhilipsJessica Bjurström

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.