Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Konkurrent varnar för Microsoft i kampanj

Publicerad: 27 augusti 2008, 14:05

Det norska bolaget Superoffice kör just nu en kampanj där de bokstavligen ber företag välja dem framför Microsoft. – Vi sticker ut hakan lite grann, säger Maria Metslov, marknadschef på Superoffice.


CRM-bolaget Superoffice är rejält kaxiga i sin senaste annonskampanj. Kampanjen, som är framtagen av bolagets norska reklambyrå, har gått i alla sju länder där Superoffice finns. I Sverige har annonsen publicerats i Dagens Industri och Computer Sweden.

Texten i annonsen lyder ”Tänk dig för innan du ingår avtal med Microsoft CRM. 9 av 10 europeiska företag väljer nämligen Superoffice i konkurrens med Microsoft”.

Enligt IT24, som skrivit om händelsen, är Microsoft även en samarbetspartner till Superoffice.

Var ni tveksamma till att köra kampanjen?
– Nej. Jag vet att vi är otroligt starka inom CRM och inget av det som står i annonsen är osant, säger Maria Metslov.

Har ni fått någon respons?
  – Ja, från media och en del kunder och partners. De tycker mest det är en kul grej. Microsoft i Sverige har inte sagt något.

Men ni gör det här mot en partner?
– Ja, vi samarbetar väldigt tajt med Microsoft inom olika områden. Det är ett stort, starkt och väldigt bra företag. Men när det gäller CRM är de konkurrenter till oss, eller kollegor i branschen kanske är mer korrekt att säga, säger Maria Metslov.
– Och inom CRM är vi starkare.

Kampanjen kommer att gå fram till årsskiftet.

Microsoft vill man inte ge någon kommentar.
Det är inte vår sak att ge synpunkter på vad konkurrenter gör och inte gör. Därför avstår vi från att kommentera detta, säger Sofie Grant , presskontakt på Microsoft.

Linda Fagerlind

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.