Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 18 mars 2020, 10:11
”Tvätta snabbt, billigt och miljövänligt” är alldeles för vagt och ospecifikt, det anser Konsumentverket.
På grund av att miljömässiga argument får så stor påverkan på kundens köpbeslut är det särskilt viktiga att de är sanningsenliga och preciserade, det anser Konsumentverket. Därför väljer man nu att kritisera en reklamfilm från OKQ8 som bland annat visats i TV4. I filmen står en cellospelande mackägare i biltvätten och sjunger för en kund och avslutas med budskapet ”Tvätta enkelt, billigt och miljövänligt” hos OKQ8.
Konsumentverket anser som tidigt nämnt att påståendet ”miljövänligt” är för vagt och ospecifikt varför det är att betrakta som vilseledande.
OKQ8 har nu till den 27 mars på sig att komma med en invändning eller att rätta sig.
Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.