Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Konsumentverket om omstridda begreppen: ”Känns som att marknadsföringen dumförklarar konsumenterna”

Publicerad: 6 maj 2021, 11:33

Tidigare i år anspelade Haglöfs i sin egen kampanj på debatten om begrepp som klimatneutral. Kampanjen togs fram av Futerra.

Det kan dröja flera år innan det finns domstolspraxis gällande användningen av begrepp som klimatkompensation, klimatneutral och netto noll i marknadsföring. I väntan på det vilar mycket på Konsumentverkets tolkning av rättsläget. Tillsammans med processrådet Ida Nyström försöker Resumé ge klarhet i frågan.


Ämnen i artikeln:

KonsumentverketHållbarhet

Hållbarhetsfrågan är en av de mer komplexa marknadsförarna ställs inför. Resumé har vid flertalet tillfällen lyft den inneboende konflikten där marknadsförare och kommunikatörer gärna vill förenkla, medan hållbarhetsavdelningen vill ge

Vill du läsa vidare?

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Magasinet direkt i brevlådan, 11 nr per år

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Ämnen i artikeln:

KonsumentverketHållbarhet

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.

Se fler branschtitlar från Bonnier News