Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Kontantkampanj med Klirr

Publicerad: 29 januari 2013, 12:24

Här är Forex nya kampanj signerad reklambyrån Klirr. – Eftersom vi är en bank som fortfarande hanterar kontanter ville vi göra ett inlägg i debatten, säger Viveca Mellberg, marknadschef på FOREX Bank.


Reklambyrån Klirr ligger bakom en ny kampanj åt FOREX Bank med budskapet att man till skillnad från storbankerna fortfarande tillhandahåller kontanter.

Enligt Klirr och FOREX Bank tycker många människor att det är en självklarthet att banker ska hantera kontanter, och att det borde vara upp till var och en att själva välja om man vill använda kort eller cash.

–  Med hjälp av liknelser som ”en bank utan kontanter är som en skoaffär utan skor” vill vi få människor att reflektera och fundera över bankernas roll i samhället och samtidigt slå ett slag för den valfrihet som FOREX Bank erbjuder, säger Martin Norbelie som är copywriter på Klirr.

Kampanjen blir rikstäckande och kommer framförallt att gå i print, men även utomhus. Budskapen kommer att varieras beroende på var annonserna syns.

Arbetsgrupp

Art Director:  Morten Hafsø
Copywriter:  Martin Norbelie
Projektledare:  Per Ottosson
Produktionsledare:  Dennis Kjellin
Original:  Kattiz Andersson

Fredrik Hazén

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.