Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag05.06.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Reklam

Köp Creme Fraiche - få en lekpark

Publicerad: 5 November 2012, 07:49

Printannonsen för Norrmejerier signerad John Doe

I John Does nya kampanj för Norrmejeriers Creme Fraiche vill man ta vidare konceptet "Gör Gott". I kampanjen går 50 öre för varje såld burk Creme Fraiche till att bygga en ny lekplats för regionens minsta medborgare.


Ämnen i artikeln:

NorrmejerierJohn Doe

John Doe har jobbat med Norrmejerier sedan 2006. Reklambyråns strategi har varit att ta utgångspunkt i den Norrländska lokalpatriotismen. Konceptet "Gör Gott" går ut på att konsumenten bidrar till regionen när de köper Norrmejeriers produkter.

Konceptet har varit en framgång. Norrmejerier har idag en preferens top of mind runt 90 procent. Idag är Norrmejerier ett av få mejerier som visar svarta siffror.

I den nya kampanjen för Creme Fraiche tar man konceptet vidare. En viktig målgrupp i kampanjen är småbarnsfamiljerna. Reklambyrån menar att många regioner i Sverige såsom Norrland har många platser som får vänta på förbärtring och förändring.  

I just den här kampanjen vill man stärka barnens domäner - lekplatserna.  

Konsumenten bidrar med 50 öre per såld burk Creme Fraiche till att bygga en ny lekplats för regionens barn. Var den ska stå påverkar norrlänningarna själva på en kampanjsidan.

Kampanjen går upp under vecka 45 och löper fram till årsskiftet.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

NorrmejerierJohn Doe

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.