Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Reklam

Köpa första bostaden – som att fastna i ett träsk med talande fiskar

Publicerad: 16 September 2019, 11:09

Studier visar att många unga är osäkra på hur ekonomin kring ett bostadsköp fungerar. För att få bukt med det lanserar Peab Bostad "Bostadsrättsskolan" tillsammans med Ehrenstråhle och komikern Joanna Nordström


Ämnen i artikeln:

EhrenstråhleReklam

För många är bostadsköpet livets största ekonomiska affär, något som kan te sig smått skrämmande. Med kampanjen "Bostadsrättsskolan" vill Peab Bostad nu hjälpa till att avdramatisera bostadsköpet och agera en hjälpande hand till de som för första gången ska köpa en bostad.

– 36 procent av unga vuxna vet inte vad amortering är. Det är alldeles för många. Som en stor bostadsutvecklare vill vi vara en del av lösningen på bostadsmarknadens utmaningar. Här försöker vi på ett avväpnande sätt sprida kunskap i frågor kring bostadsköp, säger Karin Normark, marknadsansvarig på Peab Bostad.

"Bostadsrättsskolan" är framtagen av Ehrenstråhle och frontas av komikern Joanna Nordström. Inledningsvis släpps tre filmer där komikern på ett lättsamt sätt tacklar tre känslor kopplade till bostadsköp: rädsla, frustration och stress.

– Känslan av att inte ha koll. Det är stressande, läskigt och frustrerande. Ibland är det som att sitta fast i ett träsk tillsammans med talande fiskar. Det blev utgångspunkten för våra reklamfilmer, säger kreatören Fredrik Lund på Ehrenstråhle.

Kampanjen är producerad av FLX/Crazy Pictures och kommer att synas på olika playtjänster, på Youtube och andra digitala kanaler.

Arbetsgrupp: Linus Östholm kreatör, Fredrik Lund kreatör, Christian Godden strateg, Anna Lennström projektledare, Johan Molitor produktionsledare, Susanne Åström grafisk formgivare, Linda Engström grafisk formgivare, Karin Normark marknadsansvarig Peab Bostad, Michael Mati försäljningschef Peab Bostad

Mediabyrå: TBS

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se


Ämnen i artikeln:

EhrenstråhleReklam

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.