Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Köpenhamn vill ha med Skåne i nytt varumärke

Publicerad: 15 november 2013, 08:19

Danmarks huvudstad har valt att lägga ned sitt varumärke ”Open Copenhagen” på grund av bristande engagemang från näringslivet. Köpenhamn ska ta fram ett nytt varumärke, men då vill man ha Skåne med i arbetet.


Ämnen i artikeln:

Region Skåne

– Copenhagen ska ingå i namnet, säger Kim Høgh på Region Huvudstaden  till News Øresund. Region Huvudstaden står bakom den nya  marknadsföringen.

Köpenhamns officiella varumärke lades ned tidigare i veckan på grund av bristande engagemang.

Flera  offentliga aktörer i Köpenhamn och på Själland har arbetat med att ta  fram ett nytt gemensamt varumärke parallellt.

De har också tagit med  Region Skåne, flera av Skånes kommuner och Öresundskommittén, enligt  News Øresund.

Det är inte klart hur de svenska partnerna ska ingå i  samarbetet, men klart är i alla fall att de behöver acceptera ett nytt  varumärke med Copenhagen i namnet.

Vilka för- eller efternamn som ska finnas med i namnet är inte klart, men det förs en tät dialog kring det hela.

–  Diskussionen om vad regionen ska heta har ibland hettat till. Det finns  många förslag, men det enda som är klart är att Copenhagen ska ingå,  säger Kim Høgh på Region Huvudstaden till News Øresund.

Det är heller inte klart om man ska skapa en ny marknadsorganisation.

Karl-Johan Byttner

Ämnen i artikeln:

Region Skåne

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.

Se fler branschtitlar från Bonnier News