Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

”Köplusten stärks”

Publicerad: 16 april 2010, 12:25

Stockholm Quality Outlet har valt Hummingbirds som ny reklambyrå. Första kampanjen går upp inom kort, och lyfter upp outleten som en hel värld att fynda i.


Ämnen i artikeln:

Hummingbirds

Stockholm Quality Outlet är Sveriges största outlet och omfattar mer än 50 butiker med de största svenska och internationella klädmärkena. Under våren lanseras deras nya reklamkampanj, som består av en värld av varumärken och rabattsymboler, skapad av Hummingbirds. 

Under senhösten förra året började butiksbyn leta efter en ny reklambyrå.
– Konceptet som Hummingbirds visade upp stack ut, eftersom det stärkte köplusten genom att ge oss en tydligare modeprofil utan att ge avkall på vår styrka – de låga priserna, säger Mats Bornfalk, marknadschef på Stockholm Quality Outlet.

Syftet med det nya reklamkonceptet har också varit att förena två världar – lågprisbutikens utbudsreklam med dess myller av siffror och erbjudanden, kombinerat med den höga modegraden man känner igen från reklamen för märkesvaror.

Kampanjen som går upp inom kort är en del av ett långsiktigt koncept och är uppdelad i fyra teman, baserade på årstiderna, och kommer att gå löpande under hela året ibland annat print, TV och utomhus.
I den första reklamfilmen är det följaktligen ett tydligt vårtema. Payoffen; ”Välkommen till en värld att fynda ”i är genomgående i varje del.

Mattias Rolund är ad på Hummingbirds.
– Vi valde att bygga en värld med glossy känsla och hög modegrad som ändå kommunicerar bredden av märken och de fantastiska priserna. Vi ville ge en känsla av att man kan handla mer hos Stockholm Quality Outlet, snarare än att man kan handla billigare, säger han.

– Samarbetet med Stockholm Quality Outlet är väldigt stimulerande, säger Clas Vingård, vd på Hummingbirds.
– Att arbeta med engagerade kunder som har förtroende för byrån gör både jobbet lättare och slutresultatet bättre.

Stockholm Quality Outlet
Mats Bornfalk - Marknadschef
Jennifer Romare - Centrumchef

Hummingbirds (inte arbetsgruppen, hela byrån):
Emil Löfman – Copy 
Carl Bengtsson – Copy
Mattias Rolund – AD 
Peder Westerberg  – AD
Tobias Häggbom – AD
Johan Caesar – AD 
Cecilia Kallhagen - Operativ Projektledare 
Matilda Norén – Operativ Projektledare 
Clas Vingård – Projektledare

Tero Marjamäki

Ämnen i artikeln:

Hummingbirds

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.