Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Korn ska skapa buzz för svenskt mobilspel i USA

Publicerad: 7 oktober 2014, 10:50

Stockholmsbaserade spelbolaget Nuday Games har kopplat in rockgiganterna Korn för att lansera mobilspelet Rock Science i USA den 8 oktober.


Rock Science är ett frågesportspel med tusentals frågor om hundratals band.

Världsnamn som Motörhead och Saxon har bland annat försökt att besvara frågorna, enligt speltillverkaren Nuday Games.

Nu siktar företaget på att gräva guld i USA och har kopplat in rocklegendarerna Korn för ändamålet – Korn har sålt 35 miljoner skivor.

– Korn-spelet och dess tävling är en "direct-to-fan" tävling där  miljontals fans kan delta på direkten. Det är en enorm framgång för oss  och den globala rockvärlden som helhet, säger Jorge Bravo, vd på Nuday  Games i en kommentar.

Upplägget går ut att Korn i samarbete med gitarrtillverkaren Ibanez ger fansen chans att vinna en gitarr som har signerats av hela bandet - de 300 bästa spelarna kvalificerar sig för att slåss om gitarrerna.

De mest kunniga Korn-fansen ska också få chans att bli del av Korns frågepaket, det så kallade Korn Packet.

Rock Science är Nuday Games första globala spelprodukt – företaget har grundats av just Jorge Bravo och även Sven Folkesson.

Karl-Johan Byttner

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.