Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Kosovare Asllani frontar kampanj om damfotbollens hjältar

Publicerad: 29 april 2019, 08:48

Landslagsstjärnan Kosovare Asllani frontar Visas nya kampanj.

Visa inleder en långsiktig satsning på damfotboll och lanserar inför fotbolls-VM sin hittills största kampanj för damidrott. Kampanjen hyllar damfotbollens hjältar på alla nivåer – från landslagets Kosovare Asllani till Malmögäris i division 4.


Ämnen i artikeln:

VisaReklam

Det globala betalbolaget Visa blev i vintras UEFAs första sponsor av damfotboll. Sponsringen syftar till att spegla Visas ambitioner att positionera varumärket som mer innovativt och värderingsdrivet. Inför sommarens fotbolls-VM lanserar varumärket nu sin hittills största kampanj för damidrott, som frontas av landslagsstjärnan Kosovare Asllani.

– Vår långsiktiga satsning på damfotboll speglar våra värderingar. I kampanjen vill vi visa vårt stöd till sporten och att vi vill bidra till att både växa sporten och krossa gamla förlegade fördomar, säger Andreas Winther, nordisk marknadschef på Visa, i ett pressmeddelande.

Kampanjens första del, som utvecklats tillsammans med Bellbird, lanseras under den här veckan och bygger på en serie porträtt av personer som kämpar för damfotbollen på olika nivåer – från landslagsstjärnan Kosovare Asllani till supporterföreningen Soft Hooligans, division 4-klubben Malmögäris, och fotbollsorganisationen Futebol da Forca.

Kampanjens andra del, som utvecklats tillsammans med Saatchi och den brittiska byrån Copa90, byggs kring Kosovare Asllani och löper från maj till juli.

Det är första gången som Visa i Norden arbetat med en integrerad, värderingsdriven kampanj där PR, digitalt, social och reklam samspelar.

Amanda Törner

Reporter

amanda.torner@resume.se

Ämnen i artikeln:

VisaReklam

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.