Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Kosta Boda visar själen i ny kampanj

Publicerad: 23 oktober 2012, 09:04

En stillbild från reklamfilmen.

Kosta Boda inledde ett samarbete med reklambyrån Ellermore i mars i år. Under året har man genomfört ett varumärkesarbete som nu har resulterat i 34 filmer.


Ämnen i artikeln:

Ellermore

– Syftet är att visa att Kosta Boda är något annat än pynt och fabriksproducerad heminredning. Varje glasföremål från Kosta Boda är besjälat av den historia eller tanke som Kosta Bodas  konstnärer och formgivare tog med sig in i arbetet i hyttan, säger Johan  Good, planner på Ellermore i en kommentar.

Därför har Ellermore gjort en film för varje föremål. Genom att låta  människor ta del av tankarna bakom objekten vill man skapa nyfikenhet och gillande  för Kosta Bodas varumärke.

– Glas har tidigare visats med statiska bilder, något som inte ger  materialet rättvisa. Genom att producera produktfilmer istället för  produktbilder, kan vi arbeta med ljus och kontraster på ett helt annat  sätt, säger Mattias Frendberg, ad på Ellermore.

Filmerna kommer att användas i butik, på nätet och i kampanjer för enskilda produkter.

Linus Fremin

Ämnen i artikeln:

Ellermore

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.