Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Kostguruns mellis blev "O la la!"

Publicerad: 11 januari 2013, 09:00

Vid årsskiftet lanserade kostexperten Ola Lauritzson en egen mellanmålsserie med namnet "O la la!". Reklambyrån Blomquist står för namn och design.


Ämnen i artikeln:

Blomquist & Co

Ola Lauritzson är kostexpert och entreprenör. Nyligen lanserade han en ny mellanmålsserie med namnet ”O la la! ”. Blomquist står för namnet på kollektionen och förpackningsdesignen.

Kollektionen innefattar fem olika portionsförpackade premiumvarianter av nötter och torkad frukt, särskilt framtagna för att ge bra energi till folk i farten.

– En av de vanligaste frågorna jag brukar få är tips på nyttiga mellanmål. Därför är jag glad över att äntligen komma ut med en egen serie där jag särskilt valt ut de bästa nötterna och torkade frukten som jag kunnat hitta, säger Ola Lauritzson.

O la la! är ett samarbete med företaget Exotic Snacks som därmed breddar sitt utbud med nya premiumprodukter som kommer att säljas i såväl fackhandeln som dagligvaru- och servicehandeln.

– Utbudet av enkla – och nyttiga – mellanmål är begränsad. Torkad frukt är ofta sprängfylld med socker och många nötter innehåller för mycket salt eller är friterade i onyttiga oljor. I O la la!-serien har vi istället valt att torrosta nötterna både för smakens och näringsammansättningens skull. Vi använder endast naturlig sötma i frukten och har dessutom begränsat saltmängden. Det har inte varit alldeles lätt att hitta producenter som uppfyller våra kvalitetskrav, men vi har varit kompromisslösa, säger
Ola Lauritzson.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

Blomquist & Co

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.