Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Reklam

Kouthoofd lanserar synt

Publicerad: 11 januari 2010, 08:06

Jesper Kouthoofd tar nästa kliv i karriären: Reklamfilmsregissören lanserar en synt. – Nästan lika avancerad som en Iphone, säger han till Dagens Industri.


Ämnen i artikeln:

Jesper Kouthoofd

Så ser synten ut.

Jesper Kouthoofd.

Den avancerade bärbara musikmaskinen, kallad OP-1, med inbyggd fm-radio och rörelsesensor ska nå en massmarknad, berättar Jesper Kouthoofd för Dagens Industri. Tillverkningen planeras dra igång i höst och priset beräkas bli knappt 6 000 kronor.

– Det är en produkt som ska kunna finnas i skolor och vara enkel nog för barn att hantera, säger han till DI.

Han säger att den nästan är lika avancerad som en Iphone.

– Det är en fantastisk produkt, kanske den coolaste som släppts i musikvärlden de senaste åren, säger han till DI.

Kouthoofd håller just nu även på med reklamfilmerna för New Balance. Det ska göras 365 filmer, en per dag i ett år.

Den tidigare Acne-grundaren Kouthoofd omsatte drygt 20 miljoner kronor 2008, skriver DI.

Magnus Helander

Ämnen i artikeln:

Jesper Kouthoofd

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.