Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 23 november 2012, 09:58
Kraft Foods har valt en ny samarbetspartner för kaffevarumärket Tassimo. mcgarrybowen kommer ta hand om konsumentreklamen och strategi för hela EU-området.
Ämnen i artikeln:
Kraft FoodsI mars byter Kraft Foods namn till Mondelez International. Livsmedelsjätten är marknadsledande inom EU när det kommer till kaffe.
Kedjan sitter på varumärken som Jacobs, Carte Noire, Kenco och Gevalia. Marknaden förändras samtidigt som den uppburna cafékulturen driver konsumenterna i en riktning mot caféupplevelser i vardagen.
På den marknaden vill Kraft bli en nyckelspelare med sitt varumärke Tassimo. Tassimo, maskinkaffet via kapslar, har ett patenterat och omfattande sortiment av 90 kaffe-, te- och chokladdrinkar.
Mcgarrybowen vann uppdraget, ett konto som tidigare låg hos TBWA, i konkurrens med fyra andra byråer. Pitchen påbörjades i september och den första kampanjen från Tassimos nya byrå kommer att rullas ut under våren 2013.
– Skapande av nya idéer för kommunikationen är en nyckelfaktor för Tassimos ambitiösa planer för 2013 och framåt. Mcgarrybowen har levererat toppklass när det kommer till strategiskt och krativt tänkande. Vi är förväntansfulla inför att sammanföra deras tänk med Tassimo, säger Roland Weening vice marknadschef för Kraft Foods kaffevarumärken.
– Att få jobba med Tassimo är en chans man bara får en gång. Varumärket har otroliga möjligheter på en spänannde marknad, säger Tim Scott, kundansvarig på mcgarrybowen.
Tassimo är det andra av Kraft Foods varumärken som mcgarrybowen London har knutit till sig. Sedan man bytte namn från Dentsu London har man även tagit hem det klassiska chokladvarumärket Toblerone.
Ämnen i artikeln:
Kraft Foods