Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Reklam
Publicerad: 28 oktober 2010, 08:05
Action aid och Häger Fredlund spinner vidare på förra årets julkampanj, där vi uppmanas skänka pengar till bland annat getter i tredje världen. Kampanjen rullas ut i början av december.
Förra året uppmanade Action aid människor att skänka gåvor som hjälper mot fattigdom. Den mest uppmärksammade presenten var inte helt oväntat geten, som fick stort genomslag i media.
Gåvorna som människor kan skänka sträcker sig från 75 kronor till 1000 kronor.
Årets julkampanj görs liksom föregående år av Häger Fredlund och målet är att samla in mer än de fyra miljoner som Action aid lyckades dra in 2009.
– Det var ett självklart val att använda Häger Fredlund igen. Deras engagemang och fokus på resultat gör att vi i slutändan kan hjälpa fler, säger Katinka Lindholm, insamlings- och kommunikationschef för ActionAid i Sverige i en kommentar.
Eftersom geten, som kostar 200 kronor, är den populäraste gåvan fortsätter Action aid och Häger Fredlund att spinna vidare på just den i kampanjen.
Trafikannonsering, radio och banner är de mediekanaler som den kommer att synas i.
Fredrik Thambert